פרופ' אש: "לא צריך לשלם בחיי אדם בשביל לשמוח בפורים"

    צבי טסלר No Comments on פרופ' אש: "לא צריך לשלם בחיי אדם בשביל לשמוח בפורים"

    פרופ' נחמן אש: "מקווים שבקרוב ניתן יהיה לפתוח בתי כנסת במסגרת התו הירוק, כמו גם חתונות ופעילויות דתיות אחרות. זה עדיין בדיון שטרם הוכרע. תהיינה מגבלות של ריחוק ומסכות גם במסגרת התו הירוק. בכל מקרה לא יהיה ללא הגבלה של מספר האנשים"

    פרופ נחמן אש
    7:11
    16.05.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on עד מתי: רועי בית יעקב הי"ד מעלי נפל בקרבות ברצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש מסר היום (שלישי) הצהרה לתקשורת החרדית. בפתח דבריו הביע פרופ' אש את דאגתו מכך שהירידה בתחלואה איטית מאוד.

    פרופ' אש: "המוטציה הבריטית פה, אנחנו מעריכים ש-90% מהנדבקים הם עם המוטציה, במגזר הערבי זה כנראה רק 30%. זה מתפשט יותר וגורם גם למחלה יותר קשה, גם אצל צעירים. הבשורות הטובות הן שהחיסון עובד גם על המוטציה. מהנתונים שלנו, המוטציה הדרום אפריקאית לא מאוד התפשטה, איתרנו רק עשרות נדבקים". פרופ' אש עדכן כי יש ירידה בתחלואה במגזר החרדי.

    לדבריו "ככל שהתחלואה תישאר נשלטת אפשר לפתוח את המשק בהדרגה ובזהירות. בגלל המוטציה הבריטית יש חשש שלמרות כמות המתחסנים תהיה עלייה בתחלואה אם לא נפתח את המשק בהדרגה. צריך הרבה אחריות אישית, מסכות, מרחק, לא להתקהל. רואים את האור בקצה המנהרה, אבל המנהרה ארוכה".

    בהתייחסו להתקהלויות המוניות שעדיין רואים מידי פעם, אמר פרופ' אש: "הלב כואב לראות התקהלות בהלוויה שתגרום לעוד הלוויות".

    פרויקטור הקורונה התייחס בדבריו לחג הפורים הקרב, שעשוי להיות מוקד להדבקה המונית: "השנה צריך לשמוח בחודש אדר בצורה אחרת, אנחנו זוכרים בכאב רב את מה שקרה בפורים בשנה שעברה. גם התחלואה עכשיו בחברה החרדית היא בגלל אירועי חנוכה. לא צריך לשלם בחיי אדם בשביל לשמוח בפורים, אפשר לעשות את זה באחריות. הערבות ההדדית היא צו השעה".

    עוד אמר פרופ' אש: "מתווה התו הירוק יכלול גם פעילויות במגזר החרדי. אנחנו בודקים אם יהיה אפשר לממש את זה גם לגבי בתי כנסת. יהיה אפשר לקיים חתונות במתווה של מחוסנים ומחלימים. גם תחת מתווה התו הירוק יהיו מגבלות, יצטרכו להקפיד על מסכות וריחוק ויהיה גם הגבלה על התקהלות גבוהה יותר". לדבריו "כרגע המדיניות שלנו היא נגד פתיחת החינוך בערים אדומות". פרופ' אש הוסיף, כי במשרד הבריאות "בוחנים פתיחת מערכת החינוך בערים אדומות למחלימים, לא פוסל את זה. כרגע זה מורכב מידי".

    ביחס למפיצי השמועות הזדוניות על חיסוני הקורונה במטרה לגרום לציבור שלא להתחסן, אמר אש: "נבחן את היכולות לפעול משפטית נגד מפיצי הפייק ניוז".



    0 תגובות